Actualitati aradene
01-09-2016, 12:54,
RE: Actualitati aradene
NU am gasit un topic dedicat sportului aradean, asa ca postez aici:


Soluția finală: exterminarea sportului arădean! Un nou LIDL în locul fotbalului? Cum și-a bătut joc Primăria Arad de oaza verde din Subcetate (FOTOREPORTAJ)

http://specialarad.ro/solutia-finala-ext...oreportaj/

Nu stiu cat e sambure de adevar in zvonul cu LIDL, dar cert e ca Primaria s-a folosit de subterfugii pentru a pune mana pe terenurile de la Subcetate. Seamana cu "cazul Vagonul"...
Răspunde
03-12-2016, 6:43,
RE: Actualitati aradene
Nu stie nimeni ce se intampla cu vestic.ro? Vad ca a expirat, l-au abandonat?
Răspunde
03-12-2016, 11:57,
RE: Actualitati aradene
A fost hackuit Smile
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
Răspunde
20-02-2017, 17:37,
RE: Actualitati aradene
(12-10-2015, 0:03)cip_leo a scris:
(07-10-2015, 11:24)Redpunk_one a scris: Tare ideea . Sper sa fie acelasi lucru cu Scrooser . Sau cum ziceau ei acolo pe site-ul lor ca au inregsitrat patente in UE si USA si poate s-au asociat sau vandut doar patentul/ideea unei firme in USA. Bravo lor

sau sa fie o chestie romaneasca de tip copy-paste ce se practica la nivel de popor ?Smile

da... q.e.d.

O falsă poveste made in Arad: Scooterson

Trist, dar adevărat. O spun fondatorii arădeni: Scooterson nu e nici românesc, nici inovativ.


Mult așteptata lansare a Scooterson, despre care s-a scris că este un vehicul inovativ conceput la Arad, nu a mai avut loc, iar creatorii n-au contorizat nici cele 300 de precomenzi pe care și le-au propus.

Peste câteva luni se împlinesc doi ani de când scuterul inteligent, conceput în birourile de pe strada Voinicilor din Arad, a fost prezentat ca o inovație, la Timișoara, la Salonul Internațional de Invenții și Inovații „Traian Vuia”. Scooterson a făcut impresie foarte bună, iar toată presa din România a scris despre „invenția” de la Arad, despre cel mai inteligent scuter existent în lume la acel moment. Timp de un an, pe acest subiect s-a scris foarte mult în presa națională și s-a anunțat inclusiv începerea producției în Singapore.
În ultimul an, nicio noutate nu a mai venit dinspre inițiatorii ambițiosului proiect. Pe pagina de Facebook „Scooterson”, ultima postare este din 12 august 2016, iar pe pagina de web a proiectului perioada de precomenzi pentru primele 300 de scutere încă nu s-a încheiat. Până acum ar fi fost rezervate aproximativ 250 de vehicule inteligente, pentru care se oferă un discount de 500 de dolari. Surpriza este că pe site apare încă anunțul potrivit căruia primul scuter va fi livrat în martie 2017, adică luna viitoare, iar cele 300 vor ajunge la clienți până în iunie. În realitate, producția e departe să fie lansată.
Scuter american
Fondatorii români ai companiei sunt Mihnea de Vries și Flavius Balaj, cărora li se adaugă doi americani. Din România, la proiect au mai lucrat câțiva arădeni și timișoreni, între care Ionuț Predescu, designer industrial, și George Poenaru, programator.
Pentru a afla care mai sunt intențiile creatorilor Scooterson, am luat legătura cu fondatorii. Liderul de proiect, Mihnea de Vries, cel care de altfel a avut ideea conceperii unui scuter inteligent și cu un consum energetic foarte mic, a acceptat să vorbească despre proiect în exclusivitate cu Jurnal Arădean și Aradon. Informațiile pe care ni le-a dezvăluit îi vor dezamăgi, însă, pe mulți arădeni și români, care se mândreau cu „invenția” de pe plaiurile mioritice.
Ei bine, „invenția” nu este o invenție și nu este nici măcar românească. O spune răspicat Mihnea de Vries, care de altfel s-a arătat supărat că presa „a exagerat” mult pe acest subiect: „Scooterson este dezvoltat de o firmă înregistrată în USA, în Silicon Valey, și toată proprietatea intelectuală aparține acestei firme americane, deci nu se poate afirma că e un produs made in România. Chiar dacă o parte dintre fondatori sunt români, compania noastră este americană și nu ar fi corect față de noii co-fondatori americani să susținem că e produs românesc”.
De altfel, liderul de proiect afirmă că Scooterson nici măcar nu se adresează prea mult pieței românești, fiind un produs poziționat premium, destul de scump pentru puterea de cumpărare a românilor, care cu aceiași bani își pot cumpăra o mașină folosită dar bună.
Lansarea, în SUA
Dacă în interviurile date în 2015, Mihnea de Vries spunea că și-a propus să vândă, în primă fază, 1.000 de scutere, iar investiția să fie recuperată până în 2017, lucrurile stau cu totul diferit în acest moment. Scooterson nici măcar nu a fost lansat vreodată, ci doar prezentat public un concept, un prototip. Prima dată la Timișoara, iar a doua oară la Arad, în toamna anului 2015, în cadrul unui eveniment desfășurat la fabrica de tramvaie Astra. Au urmat și alte prezentări, inclusiv într-un mare centru comercial din București. „Nu am lansat niciodată acest produs. Lansarea, când va avea loc, va fi în SUA. Toate aparițiile din România au fost neprogramate, niște prezentări de concept”, a spus fondatorul.
Versiune îmbunătățită
Mihnea de Vries nu poate spune când va lansa scuterul. El afirmă că produsul nici nu a fost adus la un stadiu final, ci încă se lucrează la design. Ba mai mult, ce va apărea pe piață va fi diferit de ce a fost prezentat până acum, pentru că între timp au apărut numeroase modele similare, multe fabricate în China. Practic, piața a fost inundată de scutere inteligente, astfel că arădenii trebuie să vină cu ceva nou.
„Produsul final va fi diferit, ca design, pentru că vrem să ne ferim de acuzații că am copiat vreun model existent deja. Fac referire și la acel model din Germania, despre care s-a scris că seamănă foarte mult cu Scooterson și ne-ar fi inspirat. De aceea, detaliile despre noul model rămân secrete până în ziua lansării, pentru că avem concurență, care poate e mult mai bine finanțată decât noi. Pot să vă spun că produsul final va arăta mult mai bine decât conceptul inițial și va avea multe funcționalități noi, despre care nu pot vorbi acum”, ne-a spus Mihnea de Vries.
Legat de acuzațiile lansate de unii ziariști potrivit cărora scuterul inteligent nu era o noutate la momentul prezentării Scooterson, liderul de proiect spune că nu și-a asumat niciodată acest produs ca pe o invenție: „Noi nu am inventat nimic, ci doar am folosit tehnologii existente pe piață pentru a crea un vehicul inteligent”.
Asamblat în Arad și Mexic
Fondatorii companiei au cheltuit până acum aproximativ 300.000 de dolari, din care 50.000 de dolari au fost banii personali, iar diferența a fost asigurată de mici investitori. Este nevoie însă de o sumă mult mai mare pentru a se ajunge pe linia de fabricație, de ordinul milioanelor de dolari. Creatorii scuterului inteligent sunt însă optimiști, dar nu vor să-și dezvăluie planurile de finanțare.
În momentul de față, pe lângă munca la design și funcționalități, compania se ocupă și de birocrația care trebuie parcursă pentru lansarea produsului, cum ar fi obținerea unor certificate. „Mergem mai încet decât ne-am fi dorit, pentru că sunt multe probleme de rezolvat”, a spus Mihnea de Vries. El aunță că asamblarea scuterelor (pentru că toate componentele vor fi cumpărate de la producători diferiți) va avea loc în Arad, pentru piața europeană, și undeva în Mexic, pentru piața americană. În Arad, asamblarea se va face într-o hală proprie, iar prețul de vânzare va fi de aproximativ 2500 de dolari.
Un scuter conectat la telefon
La prezentările precedente, creatorii anunțau că Rolley Scooterson va avea o autonomie a bateriei de 50 de kilometri și o viteză maximă de rulare de 25 de kilometri pe oră. Se va încărca la orice priză și va avea costuri mici de exploatare, sub un leu la 100 de kilometri parcurși. Vehiculul nu are accelerație, ajustând viteza în funcție de poziția corpului. În plus, toate obiceiurile de conducere ale proprietarului sunt memorate, pentru că scuterul se conectează la orice smartphone sau smartwatch, prin bluetooth și cu ajutorul unei aplicații. Vehiculul pornește automat când proprietarul se apropie de el, astfel că nu are cheie de contact. Și blocarea se face automat, când proprietarul se îndepărtează. Motorul poate fi deblocat de la distanță, prin internet, în caz că proprietarul vrea să  împrumute cuiva scuterul, iar sistemul antifurt este, de asemenea, unul ingenios: roțile se blochează dacă vehiculul este mișcat în mod neautorizat, iar alarma pornește imediat, transmițând semnale și pe telefonul proprietarului.

http://www.aradon.ro/o-falsa-poveste-mad...on/1784678
Răspunde
20-02-2017, 18:12,
RE: Actualitati aradene
Smile nah, obvious
If stupidity was fatal, it would be a wonderful world and a lot less crowded.
Răspunde
22-02-2021, 14:06,
RE: Actualitati aradene
Nu cred Smile))))))))))))))))))))


https://specialarad.ro/primarul-bibart-p...e-in-sant/

Aradul, orașul unde ne place să ne complicăm când nu e cazul și dacă e ceva treabă serioasă de rezolvat preferăm să o lăsăm în aer. Vorbim de această dată despre deciziile interesante luate de primarul Călin Bibarț pe care chiar am vrea să le înțelegem, dar nu prea reușim. Într-unul dintre rondurile de seară și-o fi dat seama că lucrurile nu merg cum trebuie la pasajul de la Maranata din Micălaca, acela fiind momentul în care a luat naștere prima idee neinspirată.

Au apărut indicatoare rutiere! Unele nu te mai lăsau să treci, altele te lăsau doar dacă ești cu mașina, iar pietonii au fost, în mare măsură, uitați pe undeva. Mai exact, două (Afidea și stația de taxi) din cele trei pasaje care fac legătura între zona 2 și zona 3 au devenit cu sens unic, iar al treilea (Kaufland) a interzis accesul pietonilor.

Am înțeles, a încercat să facă un bine, doar că a reușit să încurce pe toată lumea care până la apariția interdicțiilor se descurca de minune. A apărut și aglomerația, se stătea la rând până la „saturație” și primarul a considerat că totul merge conform planului, însă le recomanda pietonilor să circule doar pe unde au ei voie, căci probabil ei erau vinovați că s-au pus indicatoare care dădeau peste cap mersul lucrurilor. Bun, să zicem că e bine, dar nu totuși nu prea. De ce nu prea? Că au mai trecut câteva zile și i-a mai venit o idee, moment în care nimeni nu mai înțelege nimic.

„La solicitarea multor cetățeni, pasajul care face legătura dintre zona 3 Micălaca (Bd.N.Titulescu, în apropiere de Maranata) și zona în care se află magazinul Kaufland, va fi, urmare a analizei făcute ieri în Comisia de sistematizare a circulației, transformat pe o perioadă de 6 luni în pasaj exclusiv pietonal, pentru a se verifica eficiența unei astfel de măsuri. Celelalte pasaje își păstrează în continuare reglementările stabilite anterior”.

Dacă nu v-ați pierdut încă mințile, stați pe aproape, urmează. Deci am ajuns în punctul în care un pasaj este redat pietonilor, ei au voie doar pe acolo, mașinile prin celelalte două și pare că primarul nostru este mulțumit și mândru de alegerile lui. Orașul începe să funcționeze ca o adevărată metropolă. Dar stați! Asta nu e tot. O nouă zi, o nouă idee.

Ideea numărul doi, venită în data de 22.02.2021: „În urma concluziilor primite de la Grupul de lucru și analiză constituit pentru a găsi soluții eficiente în privința pasajului închis traficului auto din zona Maranata-Micălaca, voi propune astăzi Comisiei de sistematizare următoarea modificare: deschiderea traficului auto, cu sens unic dinspre strada Exterioară înspre Titulescu, și interzicerea traficului pietonilor doar între orele 7-8.30 în zilele lucrătoare, când traficul auto este intens în acea zonă”.

Ne vine să ne oprim aici și să vă lăsăm pe voi să trageți concluziile, dacă e bine sau nu e bine, căci noi începem să avem nevoie de o pauză de relaxare a creierului… Și totuși nu ne putem abține. Acum să înțelegem că urmează ca un polițist local să stea de luni până vineri lângă pasaj și să oprească toți pietonii? Sau să stea însuși Călin Bibarț? Eventual să le dea și câte o amendă pietonilor ca să fie bine și să nu fie rău? O să îi țină la marginea pasajului până la opt și 31, moment în care urmează să se pună în fața mașinilor ca să le oprească lor circulația?

În fine, nu ne rămâne altceva de făcut decât să așteptăm să se decidă Călin Bibarț și Grupul de lucru care este poțiunea magică prin care semnele acelea de circulație pot „lucra” împreună, căci bănuim că nu le mai dau jos, mai ales că au fost atât de mândri de ideile lor. Sperăm totuși să rezolve problema cât mai repede sau măcar până la finalul anului 2021, ca să se poată ocupa și de lucruri mai importante, nu că orașul ar avea nevoie de îmbunătățiri, dar așa, ca fapt divers.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
Răspunde
23-02-2021, 12:03,
RE: Actualitati aradene
Big Grin Te doare mintea !!!
Răspunde


Săritura forum:


Utilizator(i) care navighează în acest subiect: 1 Musafir(i)